Fy för fjäll o fjädrar, usch för ull o gull - komkomkom små älgar, hela skogen full ;)

Ridturen idag var mycket trevlig, inte mycket att säga där, men en oväntad sak inträffade!
Vi skrittar fram på den lugna skogsvägen, långt från vägen mitt i Smålands djupa skogar. Småpratar och har det trevligt, hästarna är lugna, Vincent den sällskapsråttan är glad över att ha en kompis, och hela skogen är tyst. Vad ser vi inte då jo en stor älgtjur som kommer galopperande över kalhygget på sidan av skogsvägen, över vägen kanske hundra meter framför oss och vidare ut i skogen!
Som tur var blev hästarna lika förvånade som vi och stod helt chockade och kollade dit det konstiga djuret hade sprungit! Stor o kraftig med lång näsa och konstiga horn! Var det möjligtvis en ful häst?

Resten av ridturen var förhållandevis lugn :P

Bild: GOOOOGLE! (dåligt för en fotoblogg, men jag hann ju inte direkt fota älgen vi såg idag :P)

(rubriken är för dom som inte vet från mitt favoritkassetband när jag var liten - köttvars trollformler! :D Saknar<3 hihi)

Kommentarer
Postat av: Nannis

Did u just google?;) Nämen fy vad läskigt, har aldrig sett en älg:O

2009-10-27 @ 22:26:30
URL: http://nannabrown.blogg.se/
Postat av: Erika

En ÄLG vill jag ha det är ett djur i min smak, med långa ben och stora knän och högre fram än bak! Överläppen hänger hornen når till vårt tak, en älg, en älg en älg!! :D Mattias tyckte inte det var så smart att rida i skogen under älgjakten! ;) Undrar varför älgen skena egentligen? Tss jag ringer ikväll!

2009-10-28 @ 11:59:05
Postat av: j

hejsan.

Fin blogg.

kramar

2009-10-28 @ 13:30:31
URL: http://juliiiakempff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0